Najczęściej zadawane pytaniaSpecyfikacja pliku datafeedArticle

Czym jest plik datafeed?

Aby oferować swoje produkty na stronie ShopMania musisz stworzyć, a następnie dodać plik datafeed dotyczący danego produktu. Datafeed to plik w formacie txt, CSV lub XML zawierający szczegółowe informacje na temat oferowanych przez Ciebie produktów, np.: nazwa produktu, cena, kategoria itd. Pola w pliku datafeed powinny być oddzielone symbolem kreski pionowej (|), zaś wiersze nową linią (\n).

Oto standardowy wygląd pliku w formacie txt i CSV:

kategoria z pełną ścieżką | producent | model | kod produktu | nazwa produktu | opis produktu | URL produktu | URL zdjęcia produktu | cena | waluta | koszt wysyłki | dostępność | kod GTIN (UPC/EAN/ISBN)

Następujące pola są obowiązkowe: Kategoria, Kod produktu, Nazwa produktu, URL produktu oraz Cena. Kody GTIN oraz ISBN są obowiązkowe w przypadku książek. Zamieszczenie powyższych pól w pliku datafeed nie jest wystarczające. Należy także upewnić się, że informacje podane w polach obowiązkowych są poprawne. W przeciwnym przypadku Twój plik może zostać uznany za nieważny. Aby mieć pewność, że Twoja oferta jest prawidłowa, doradzamy zamieszczenie w pliku datafeed informacji dotyczących wszystkich wspomnianych powyżej pól, nie tylko tych, które oznaczone są jako obowiązkowe.

Pola zamieszczone w pliku datafeed powinny zawierać następujące dane:

Pole Opis Wyjaśnienie
Kategoria Musi zawierać kategorię z pełną ścieżką począwszy od kategorii nadrzędnej do kategorii, w której zamieszczone są konkretne produkty.

Limit: 255 znaków
Sprzęty AGD > Małe urządzenia > Depilatory
Producent Nazwa producenta lub marki produktu.

Limit: 100 znaków
Nokia
Model Przypisany przez producenta numer charakteryzujący dany produkt (MPN, EAN, UPC lub ISBN).

Limit: 100 znaków
Dla karty graficznej Gigabyte Nvidia GeForce 210 512MB DDR2, model to "GV-N210OC-512I"
Kod produktu Unikalny kod identyfikacyjny produktu, za pomocą którego identyfikowane są produkty w Twoim sklepie. Zaleca się, aby kod ten nie ulegał zmianom z biegiem czasu.

Limit: 100 znaków
12345, 12346, 123457
Nazwa produktu Nazwa produktu, która zamieszczona jest na Twojej stronie.

Limit: 255 znaków
Karta graficzna Gigabyte Nvidia GeForce 210 512MB
Opis produktu Opis oferowanego produktu; nie używaj tagów HTML, kodu Javascript, zdjęć lub innych plików multimedialnych.

Limit: 200 znaków
Aparat cyfrowy D3100 wykonuje fantastyczne zdjęcia w niekorzystnych warunkach i jest używany głównie w przemyśle półprofesjonalnym.
URL produktu Łącze (URL) przekierowujące do strony produktu. http://przykład.com/zobacz-produkt?prod-id=12345
URL zdjęcia produktu Łącze (URL) przekierowujące do głównego zdjęcia produktu. Doradzamy zamieszczanie wysokiej jakości zdjęć w dużych formatach, które najlepiej ilustrują Twój produkt.
Nie pozwalamy na dodawanie informacji wpisanych w zdjęcie, takich jak znak wodny, logo lub tekst reklamowy.
http://przykład.com/zdjęcia/12345.jpg
Cena produktu Cena produktu musi zawierać wszystkie podatki i nie uwzględniać kosztów wysyłki, które należy wyszczególnić w osobnym polu.
Nie zezwalamy na podawanie cen, które są dostępne tylko dla określonej grupy klientów.
Cena nie może zawierać symbolu waluty: PLN
120.45
Waluta Waluta dotycząca przedstawionej ceny. PLN
Koszty wysyłki Całkowity koszt wysyłki produktu. Aby zamieszczony w pliku datafeed koszt wysyłki był wyświetlany na stronie musisz zaznaczyć opcję „Indywidualne koszty wysyłki produktu” w sekcji Ustawienia - Ustawienia Wysyłki na Twoim koncie. Koszt wysyłki powinien zostać wyrażony w tej samej walucie, w jakiej przedstawiona jest cena produktu. Koszty wysyłki muszą zawierać wszystkie należne podatki. Bezpłatna wysyłka powinna zostać oznaczona szmbolem zera (0.00). 2.5
Dostępność Szczegółowe informacje dotyczące dostępności produktów. Możliwe opcje to:
- In stock / W magazynie: Wybierz tę opcję, jeżeli masz pewność, że produkt zostanie wysłany (lub przekazany) kupującemu w ciągu maksymalnie 3 dni roboczych. Ma to przykładowo miejsce, jeżeli towar znajduje się na składzie, w Twoim magazynie.
- Available for order / Dostępny na zamówienie: Wybierz tę opcję, jeżeli produkt zostanie wysłany w ciągu 4 lub więcej dni roboczych. Ma to przykładowo miejsce, jeżeli towar nie znajduje się w Twoim magazynie, ale masz pewność, że dotrze w ciągu kilku dni. Dla produktów, które nie zostały jeszcze opublikowane lub nie są jeszcze dostępne w ogólnej sprzedaży, wybierz opcję Preorder / Dostępny w przedsprzedaży.
- Out of stock / Brak w magazynie: Wybierz tę opcję, jeżeli obecnie nie przyjmujesz zamówień na dany produkt.
- Preorder / Dostępny w przedsprzedaży: Wybierz tę opcję, jeżeli przyjmujesz zamówienia na dany produkt, ale nie został on jeszcze opublikowany lub nie jest jeszcze dostępny w ogólnej sprzedaży.

Uwaga: Jeżeli Twój plik datafeed zawiera inne oznaczenia mające na celu określenie dostępności produktów, zaloguj się na swoim koncie ShopMania i przyporządkuj swoje informacje oznaczeniom określonym w systemie ShopMania.
In stock / W magazynie
GTIN (UPC/EAN/ISBN) Postawowa grupa identyfikatorów produktów w handlu to tak zwane kody GTIN (PL: Globalny Numer Jednostki Handlowej), w skład których wchodzą następujące kody specyfikacyjne UPC - Universal Product Code, EAN - Europejski Kod Towarowy (w Europie) oraz ISBN - Międzynarodowy Znormalizowany Numer Książki.

Powyższe oznaczenia są niezwykle istotne w procesie przyporządkowania pytań użytkowników do oferowanych przez Ciebie produktów. Niezbędne jest zamieszczenie numeru ISBN w przypadku książek. Zecydowanie doradzamy określenie kodów GTIN dla wszystkich oferowanych przez Ciebie produktów, tym bardziej, że w przyszłości może się to okazać obowiązkowe.

Więcej informacji o GTIN, możesz uzyskać na stronie Wikipedia.
- UPC: unikalny numeryczny identyfikator dla komercyjnych produktów, na ogół kojarzony z kodem kreskowym wydrukowanym na towarach w sprzedaży detalicznej;
12-cyfrowy numer np.: 001234567891
Więcej informacji o UPC, możesz uzyskać na stronie Wikipedia.

- EAN: unikalny numeryczny identyfikator dla komercyjnych produktów, na ogół kojarzony z kodem kreskowym wydrukowanym na towarach w sprzedaży detalicznej;
13-cyfrowy numer np.: 1001234567891
Więcej informacji o EAN, możesz uzyskać na stronie Wikipedia.

- ISBN: unikalny numeryczny identyfikator dla komercyjnych książek zamieszczony na odwrocie książki wraz z kodem kreskowym;
10 lub 13-cyfrowy numer np.: 0451524233
Jeżeli dysponujesz obydwoma numerami, zamieść tylko 13-cyfrowy numer;
Więcej informacji o ISBN, możesz uzyskać na stronie Wikipedia.


Pliki datafeed w formacie XML

Akceptujemy także pliki w formacie XML, pod warunkiem, że zawierają one wszystkie wymagane pola. Możesz zdefiniować swoje własne tagi lub użyć tych przedstawionych w przykładzie.

Przyład pliku datafeed w formacie XML:

<store>
<products>
...
<Product>
<MPC>12554</MPC>
<Category>Computers - Monitors</Category>
<Manufacturer>Samsung</Manufacturer >
<MPN>12350</MPN>
<Name>SyncMaster 206BW</Name>
<Description>Samsung 15.6" Widescreen LCD - 1360x768, 500... </Description>
<URL>http://www.example.com/products.php?id=a3057</URL>
<Image>http://www.example.com/products.jpg</Image>
<Price>431</Price>
<Currency>PLN</Currency>
<Shipping>15</Shipping>
<Availability>In stock / W magazynie</Availability>
<GTIN>1001234567891</GTIN>
</Product>


Uwagi:

- Wiersze produktów, które zawierają nieprawidłowe informacje zostają automatycznie odrzucone. Szczegóły na temat odrzuconych pól znajdziesz w swoim panelu sterowania w sekcji "Statystyki produków";
- Brakujące pola muszą być odzielone 2 następującymi po sobie znakami. Oto przykład feedu bez pola Model: kategoria| producent | | kod produktu | nazwa produktu | opis produktu | URL produktu | URL zdjęcia produktu | cena | waluta | koszt wysyłki
- Opis produktu nie może zawierać języka reklamowego, informacji o zniżkach, tagów html, kosztu wysyłki lub tekstu napisanego wyłącznie wielkimi literami;
- Przed dodaniem pliku datafeed musisz usunąć wszystkie nowe linie lub inne znaki, które zostały użyte jako separatory kolumn;
- Ścieżka kategorii produktu powinna być kompletna: Kategoria / Podkategoria1 / Podkategoria2. Przykład: Komputery – Urządzenia peryferyjne – Monitory. Akceptujemy tylko pliki datafeed, które zawierają kategorie ze strony Twojego Sklepu, a nie kategorie stosowane w systemie ShopMania;
- Łącza URL do zdjęć oraz produktów muszą być kompletne i muszą zaczynać się od http://
- Konieczne jest zamieszczenie szczegółowych informacji na temat dostępności produktu na stronie Twojego Sklepu poprzez oznaczenie statusu produktu (In stock / W magazynie, Available for order / Dostępny na zamówienie, Out of stock / Brak w magazynie, Preorder / Dostępny w przedsprzedaży), bądź określenie ilości dni, w ciągu których nastąpi wysyłka. Produkty, które nie są już oferowane w sprzedaży należy usunąć z feedu.

Dodawanie pliku datafeed do Twojego konta ShopMania

Zaloguj się na swoim koncie ShopMania i przejdź do sekcji Ustawienia – Ustawienia Upload. W zależności od typu Twojego pliku datafeed, wybierz odpowiednią metodę pobierania (automatyczna lub manualna) a następnie wpisz adres URL Twojego pliku datafeed (w przypadku opcji automatycznego dodawania plików datafeed) lub pobierz plik datafeed ręcznie.

Metody pobierania plików datafeed

1. Metoda automatyczna – w celu stworzenia pliku datafeed, ShopMania oferuje automatyczne skrypty datafeed dla najpopularniejszych platform e- commerce: OSCommerce, OSCommerce v3, ZenCart, Virtuemart, Virtuemart 2, JoomShopping, phpShop, CSCart, CSCart 4, XCart, CubeCart, SunShop, OpenCart, PHPMass, OOS Shop, xtCommerce, Interspire, PrestaShop, Magento, Shop-Script, Shop-Script Premium, Creloaded, QuickCart, PinnacleCart, Ubercart, TomatoCart, eShop, ShopperPress, WP e-Commerce, WP e-Commerce 3.8, WP Online Store, WP Store, WP StoreBox, WooCommerce, LogiVert, INDIGO Shop, PHP + MySQL, ASP + MySQL.

Dla stron internetowych, które nie korzystają z żadnej z powyższych platform, udostępniamy skrypty typu PHP + MySQL, ASP + MySQL, ASP + SQLServer si ASP + MsAccess. Aby odpowiadały one bazie danych Twojej strony internetowej, skrypty te muszą zostać odpowiednio skonfigurowane przez programistę.

Klikni tutaj, aby uzyskać więcej informacji na temat instalowania skryptów datafeed.

2. Metoda manualna – doradzamy skorzystanie z tej opcji, jeżeli Twój plik datafeed zawiera do 50 produktów. Plik datafeed powinnien być uaktualniany za każdym razem, gdy ceny lub asortyment ulegną zmianie i niezależnie od tego przynajmniej raz na 30 dni. Pamiętaj, że używając tej metody aktualizacja pliku datafeed co 30 dni i jego ponowne dodanie do Twojego konta są obowiązkowe. Jeżeli nie spełnisz tego wymogu, będziemy zmuszeni usunąć Twoją ofertę.

Zatwierdzenie pliku datafeed zajmuje od 1 do 3 dni roboczych. Po tym jak Twój plik datafeed zostanie zatwierdzony, produkty pojawią się na stronie. Jeżeli przez dłuższy czas nie otrzymasz żadnych powiadomień związanych z plikiem datafeed, skontaktuj się z nami drogą e-mailową support@shopmania.pl.

Umieszczony w: Specyfikacja pliku datafeed