Najczęściej zadawane pytaniaInne pytaniaArticle

Dlaczego moje statystyki ruchu różnią się od statystyk kliknięć?

Mimo, że raporty pochodzące z systemu ShopMania oraz innych systemów analitycznych prezentują podobne dane, miej świadomość, że dane te generowane są przez różne źródła i oba systemy prezentują w rzeczywistości różne informacje. Zrozumienie sposobu tworzenia raportów pomoże Ci w zrozumieniu ewentualnych rozbieżności.

Oto kilka powodów dlaczego liczba odwiedzin wykazana przez Twój system analityczny może różnić się od raportów kliknięć rejestrowanych przez ShopMania:

1. Ustawienia monitorujące ruch na Twoim koncie ShopMania nie są kompatybilne z systemem analitycznym, jakiego używasz do globalnego monitoringu Twojego ruchu (system analizy oparty na odnośnikach - referrers, wymaga specjalnych przekierowań, które muszą obejmować te informacje, podczas gdy system analizy, który śledzi obecność niektórych parametrów w łączach wymaga, aby parametry te zawarte były w adresach URL strony produktu).

2. Liczba kliknięć vs. Liczba odwiedzin: ShopMania wyświetla liczbę kliknięć jakie uzyskała Twoja strona, natomiast inne oprogramowania analityczne zwykle śledzą liczbę odwiedzin na Twojej stronie. Istnieje istotna różnica między odwiedzinami, a kliknięciami, która często wyjaśnia rozbieżności między tymi dwoma rodzajami pomiarów. Dla ochrony interesów naszych handlowców liczymy maksymalnie 1 kliknięcie na dany produkt oraz 2 kliknięcia na daną kategorię (dla tego samego handlowca).

3. Kod śledzenia w docelowym adresie URL: Jeżeli docelowy adres URL Twojej strony nie posiada poprawnie zainstalowanego kodu śledzenia, wówczas wizyty na Twojej stronie nie zostaną policzone przez system analityczny.

4. Kod śledzenia nie może zostać uruchomiony (lub uruchamiany jest z opóźnieniem): Jeżeli odwiedzający zatrzyma kod śledzenia w trakcie jego ładowania lub przejdzie do innej części Twojej strony zanim kod śledzenia zostanie w pełni załadowany, wizyta nie zostanie zarejestrowana w systemie analitycznym. Niektóre wyszukiwarki lub ustawienia antywirusowe, jak też obecność określonych wirusów lub innych ustawień korzystających z danych pochodzących z innych miejsc, mogą spowodować opóźnienia w ładowaniu danych koniecznych do kompletnego uruchomienia kodu strony, w tym kodu śledzącego.

5. Preferencje przeglądarki odwiedzającego Twoją stronę: w większości systemów analitycznych, w celu poprawnego rejestrowania odwiedzin strony, odwiedzający musi posiadać aktywowany JavaScript, wyświetlanie zdjęć oraz cookies. W przeciwieństwie do tego, ShopMania jest w stanie stale rejestrować wizyty użytkowników, ponieważ nasz system śledzi kliknięcia i opiera się tylko na minimalnym wsparciu Javascript.

6. Wystąpienie różnego rodzaju błędów JavaScript lub obecność określonych funkcji strony internetowej, uniemożliwiające uruchomienie kodu śledzącego. Do funkcji tego typu należeć mogą okienka promujące różnorodne oferty, okienka zapraszające do abonowania newslettera lub okienka wyświetlające ostrzeżenie odwiedzającego przed stroną zawierającą treści przeznaczone tylko dla dorosłych.

7. Obecność niepoprawnych, nieaktualnych lub niebezpośrednich linków w pliku datafeed dotyczącym produktów – jeżeli odwiedzający wysyłany jest do innego miejsca na Twojej stronie, bez zachowania śledzących parametrów w adresie URL, wizyta pochodząca z serwisu ShopMania nie zostanie poprawnie zarejestrowana.

8. Twój system analityczny monitoruje ruch oparty na informacjach pochodzących z odnośników (HTTP REFERRER). W związku z metodą stosowaną do przekierowywania odwiedzających ze strony ShopMania do strony Twojego sklepu, informacje zawarte w odnośniku mogą , w niektórych przypadkach, nie zostać poprawnie przekazane. Aby uzyskać informacje tak adekwatne, jak to tylko możliwe, zalecane jest stosowanie systemu analitycznego opartego na tagowaniu URL (URL tagging).

Używamy zaawansowanego systemu ochrony przed sfałszowanymi kliknięciami, włączając, ale nie eliminując ochronę przed spiderami, botami, skryptami oraz nieuczciwymi użytkownikami. Aby zapobiec nieuczciwym kliknięciom (dużej ilości kliknięć na ten sam produkt danych sklepów bez intencji odwiedzenia ich stron) podejrzane adresy IP są blokowane oraz zarejestrowana zostaje tylko ograniczona liczba kliknięć wykonana z danego adresu IP:
- Kliknięcie na produkt z jednego adresu IP jest zarejestrowane tylko raz podczas standardowego okresu rejestrowania (np. 1 dzień)
- Podczas okresu rejestrowania (np. 1 dzień) nasz system rejestruje maksymalnie 2 kliknięcia dokonane przez odwiedzającego z tego samego adresu IP na produkt danego sklepu, w danej kategorii;
- Podczas standardowego okresu rejestrowania (np. 1 dzień) nasz system rejestruje maksymalną liczbę kliknięć w określonym przedziale czasowym (np. max. 1 kliknięcie / 10 sekund, max. 30 kliknięć /5 minut itd.)

Prosimy wziąć pod uwagę fakt, że odwiedzający będzie ciągle miał dostęp do strony, na którą kliknął, nawet jeżeli kliknięcie nie zostało zarejestrowane (bo nie spełnia zamieszczonych powyżej wymogów). Jeżeli Twój sklep korzysta z osobnego systemu śledzenia rejestrującego wszystkie odwiedziny przekazane przez system ShopMania, wówczas system śledzący może wskazać większą liczbę wizyt niż liczba wizyt zarejestrowana przez system ShopMania.

Jeżeli chcesz zweryfikować dokładność wysyłanych przez ShopMania danych dotyczących śledzenia ruchu (np. w sytuacji, gdy dane dostarczone przez Twój system analityczny znacznie różnią się od raportów dostarczanych przez porównywarkę cen), zespół ShopMania chętnie Ci pomoże w konfiguracji ustawień umożliwiających poprawną rejestrację raportów dotyczących ruchu na Twojej stronie. Jeżeli Twoje rozwiązanie eCommerce umożliwia Ci dodanie spersonalizowanego skryptu rejestrującego wszystkie odwiedziny pochodzące z tego samego źródła, możemy dostarczyć Ci tego typu skrypt wraz z pomocą w jego poprawnej instalacji.

Umieszczony w: Inne pytania